Legal Counsel
Swiss Re Management AG, organizačná zložka
- Miesto výkonu práce, Ďalšie miesto výkonu práce
- Mlynské Nivy 12,81109 Bratislava-Staré Mesto - Bratislava I
Slovensko
- Dátum nástupu na voľné pracovné miesto
- ihneď
- Základná zložka mzdy v eurách (v hrubom)
- 13 699,75€mesačne
- Pracovný a mimopracovný pomer
- Pracovný pomer na určitú dobu
- Dátum a čas vytvorenia
- 27.08.2025 o 13:56
- Naposledy aktualizované
- 27.08.2025 o 15:54
Údaje o pracovnej pozícii
- Id VPM
- 2484094
- Zdroj
- úrad PSVR
- Názov pracovnej pozície
- Legal Counsel
- Profesia (SK ISCO-08)
- -=KONTAKT=-Špecialista pre zaistenie
- Pracovná oblasť
- Bankovníctvo, poisťovníctvo, finančné služby a reality
- Počet voľných miest
- 1
- Náplň práce
- The Legal Counsel role in the Legal P&C / L&H Transactions EMEA team is a role with a focus on enabling origination and successful completion of reinsurance transactions (particularly in the Life & Health including Longevity space) as well as on ensuring proper governance and compliance with external and internal requirements. The Legal Counsel will not provide any legal advice under the Slovak law and will not cover any Slovak matters, instead, the Legal Counsel will focus on advising on international aspects and primarily English law governed agreements. In this role the Legal Counsel: • Works closely with a diverse group of structurers, marketers, client managers, underwriters, actuaries and other cross-functional colleagues as part of the transactions core team with a particular focus on Life & Health structured transactions including Longevity • Reviews, drafts and negotiates contracts and legal documents for reinsurance and retrocession transactions during structuring, negotiation, execution and implementation phases (not governed by Slovak law) • Supports the strengthening of transactional knowledge management and the development of house positions for reinsurance and retrocession transactions, the development of efficient transactional policies, templates and best practices that maintain high legal, compliance and ethical standards • Supports internal group projects and initiatives, as needed; provides timely and concise input to senior management and ensure adequate management reporting • Conducts and/or arranges internal presentations and trainings on legal topics with focus on transactions
- Miesto výkonu práce, Ďalšie miesto výkonu práce
- Mlynské Nivy 12,81109 Bratislava-Staré Mesto - Bratislava I
Slovensko
- Ďalšie miesta výkonu práce
Pracovné podmienky
- Pracovný a mimopracovný pomer
- Pracovný pomer na určitú dobu
- Počet mesiacov
- 36
- Zmennosť
- jednozmenná
- Nočná práca
- Nie
- Sezónna práca
- Nie
- Základná zložka mzdy v eurách (v hrubom)
- 13 699,75€mesačne
- Druh voľnej pracovnej pozície
- Voľné pracovné miesto v podnikateľskej sfére
Požiadavky na zamestnanca
- Požadovaný stupeň vzdelania
- Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
- Prax
- 6 alebo viac rokov
- Znalosť slovenského jazyka je nevyhnutná
- Nie
- Cudzí jazyk
- anglickývysoká - vysoká C1 a C2
- Počítačové zručnosti
- Kancelárske balíky - Microsoft Outlook-vysokáKancelárske balíky - Microsoft Excel-vysokáKancelárske balíky - Microsoft PowerPoint-vysokáKancelárske balíky - Microsoft Word-vysoká
- Všeobecné spôsobilosti
- analyzovanie a riešenie problémovdigitálna gramotnosť (počítačové spôsobilosti)finančná a ekonomická gramotnosťkomunikácia v cudzom jazykukultivovaný písomný prejavkultivovaný slovný prejav, schopnosť vyjadrovania saorganizovanie a plánovanie práceprezentovaniepružnosť v myslení (adaptabilita, flexibilita, improvizačné spôsobilosti)samostatnosťtímová práca
- Osobnostné predpoklady
- analytické myslenieasertivitaempatiainiciatívnosťkomunikatívnosťprecíznosť (presnosť)
- Ďalšie požiadavky
- Qualification and Experience: • Display a "can do" mindset, are dedicated and put the client first • English in-house lawyer • Have transactional experience in reinsurance-based solutions and structured transactions, with an understanding of Life and Health business • Speak and write in English • Enjoy working independently and handling multiple requests and deadlines • Provide high-quality, timely client service that is balanced with a clear focus on protecting the interests and reputation of the firm • Are an effective written and oral communicator and adopt a pragmatic approach to problemsolving Personal skills: • You identify and report legal risks, provide professional advice, expertise and guidance, and apply sound judgement and counsel beyond the dimensions of laws and regulations • You are a trusted business partner, who manages relationships and communicates legal and compliance concepts clearly and succinctly • You possess excellent drafting, negotiation and influencing skills and can manage legal and compliance related matters • You openly share assumptions, beliefs, values and thought process in reaching conclusions and are receptive to constructive challenge, are willing to learn, self-reflective, and collaborative • You take responsibility for progress and/or outcomes, apply a measured appetite for risk, and plan ahead to deliver workable solutions
Údaje o zamestnávateľovi
- Názov spoločnosti
- Swiss Re Management AG, organizačná zložka
- Právna forma
- Podnik zahr. osoby, org. zložka
- Sídlo
- Mlynské Nivy 1281109 Bratislava-Staré Mesto - Bratislava ISlovensko
- IČO
- 48293270
- Počet zamestnancov
- 500-999
- Charakteristika zamestnávateľa
- We are one of the the world´s leading providers of reinsurance, insurance and other forms of insurance-based risk transfer
- Činnosť zamestnávateľa (SK NACE Rev. 2)
- Poradenské služby v oblasti podnikania a riadenia
Zabezpečenie obsadenia pracovnej pozície
- Sprostredkovanie kandidátov
- V spolupráci s úradom PSVR
- Forma sprostredkovania
- individuálnou formou
- Dátum ukončenia ponuky
- 26.10.2025
- Informácie o obsadení pozície
- Pozícia je vhodná aj pre štátnych príslušníkov tretích krajín
Kontaktná osoba
- Kontaktná osoba
- Barbara Oblozinsky
-=KONTAKT=-